Regulamin zakupów w sklepie DEKORWNETRZ.PL
www.dekorwnetrz.pl, z dnia 11.08.2016
PRZEDSIĘBIORCA
1) Właścicielem i prowadzącym sklep internetowy działający pod adresem www.dekorwnetrz.pl jest eM3 Lab Mateusz Jedynak, ul. Madrycka 7A/14, 66-400 Gorzów Wlkp, NIP 599 274 03 45, REGON 368101078, (zwanym dalej eM3 Lab Mateusz Jedynak, ).
ZASADY DZIAŁANIA SKLEPU I SKŁADANIE ZAMÓWIEŃ
1) Sprzedaż towarów prowadzona jest poprzez zorganizowany sklep internetowy za pośrednictwem sieci Internet.
2) Do korzystania ze sklepu internetowego, przeglądania jego asortymentu oraz składania zamówień, niezbędne są:
- komputer z dostępem do sieci Internet i przeglądarką internetową typu: Internet Explorer, Mozilla Firefox, Google Chrome, Safari, Opera;
- aktywne konto poczty elektronicznej (e-mail).
1) Zamówienia przyjmowane są bezpośrednio poprzez stronę internetową sklepu.
2) Aby zawrzeć umowę sprzedaży, należy złożyć zamówienie.
3) Towary w sklepie internetowym są szczegółowo oznaczone. Na stronie internetowej znajdują się informacje o właściwościach towaru, jego cenie, materiale, z którego jest wykonany itp.
4) Klient zamawiając towar dokonuje jego wyboru, w sposób właściwy dla danej rzeczy określając w szczególności wielkość, kolor, ilość (w sztukach) zamówionego towaru, a w razie potrzeby podając inne specyficzne informacje.
SZCZEGÓŁOWA INSTRUKCJA ZAKUPÓW
- Po wybraniu przez Klienta towaru, należy kliknąć ikonkę "DODAJ DO KOSZYKA".
- Produkt zostaje przeniesiony do koszyka.
- Jeżeli Klient chce kontynuować zakupy, może dodawać kolejne produkty do koszyka.
- Jeżeli Klient chce zakończyć procedurę zakupów, należy kliknąć button "PRZEJDŹ DO REALIZACJI ZAMÓWIENIA" lub rozwinąć podgląd koszyka z belki górnej i tam kliknąć button "REALIZUJ ZAMÓWIENIE". Jeżeli Klient znajduje się już na stronie koszyka - należy kliknąć button 'REALIZUJ ZAMOWIENIE'.
- Klient ma do wyboru dwa sposoby dokonywania zakupów: tzw. "szybkie zakupy", niewymagające logowania, albo zakupy z logowaniem, dzięki któremu Klient zyskuje dostęp do dodatkowych opcji takich jak: historia zamówień, możliwość sprawdzenia, na jakim etapie jest ostatnie, złożone zamówienie, możliwość otrzymywania aktualnych informacji o produktach ze sklepu internetowego dekorwnetrz.pl
- Po wprowadzeniu danych adresowych należy kliknąć ikonkę "REALIZUJ ZAMÓWIENIE", wówczas wyświetlą się dostępne metody WYSYŁKI. Po wybraniu metody wysyłki należy kliknąć ikonkę "REALIZUJ ZAMÓWIENIE".
- W przypadku wybrania przesyłki pobraniowej należy potwierdzić wartość zamówienia klikając button "POTWIERDZAM ZAMÓWIENIE".
- W przypadku wybrania płatności "Zapłać przez PayU" należy wybrać bank, z którego chce się zapłacić albo wystawcę karty kredytowej (Visa/MasterCard) i następnie kliknąć ikonkę "Potwierdź zamówienie". Na każdym etapie składania zamówienia można je anulować zaprzestając przechodzenia kolejnych kroków i wychodząc z podstrony służącej do składania zamówień. Można to zrobić na kilka sposobów: np. poprzez klikanie w ikonkę służącą do powrotu na poprzednią stronę lub klikając na dowolną podstronę (albo produkt) znajdujący się na stronie sklepu. Zamówienie, które nie zostanie doprowadzone przez Klienta do końca, zostanie automatycznie anulowane.
- Na podany przez Klienta adres e-mailowy zostanie wysłany e-mail potwierdzający odebranie zamówienia Klienta. W treści wiadomości e-mail Klient otrzyma zindywidualizowany numer zamówienia, którego podanie umożliwia m.in. ustalenie stanu realizacji zamówienia.
- Na każdym etapie składania zamówienia można je anulować zaprzestając przechodzenia kolejnych kroków i wychodząc z podstrony służącej do składania zamówień. Można to zrobić na kilka sposobów: np. poprzez klikanie w ikonkę służącą do powrotu na poprzednią stronę lub klikając na dowolną podstronę (albo produkt) znajdujący się na stronie sklepu. Zamówienie, które nie zostanie doprowadzone przez Klienta do końca, zostanie automatycznie anulowane.
- Na podany przez Klienta adres e-mailowy zostanie wysłany e-mail potwierdzający odebranie zamówienia Klienta. W treści wiadomości e-mail Klient otrzyma zindywidualizowany numer zamówienia, którego podanie umożliwia m.in. ustalenie stanu realizacji zamówienia.
CENY
1) Ceny na stronie podawane są w złotych polskich, są cenami brutto, zawierają należne podatki i cła;
2) Kupujący nie będący osobą fizyczną, w celu realizacji Zamówienia oświadcza, iż jest płatnikiem podatku VAT oraz upoważnia Sprzedawcę do wystawiania Dowodu zakupu bez podpisu odbiorcy;
3) Do ceny towaru system dolicza koszty przesyłki;
4) Nie jest możliwe dokonanie zmiany ceny po złożeniu zamówienia;
DOSTĘPNOŚĆ TOWARÓW
- W wyjątkowych sytuacjach np. w przypadku równoczesnego złożenia zamówienia na ten sam towar przez wielu Klientów, może zdarzyć się, że towar nie będzie dostępny. W takiej sytuacji Klient zostanie poinformowany o braku możliwości zrealizowania zmówienia i podejmie decyzje o sposobie jego realizacji (częściowa realizacja, wydłużenie czasu oczekiwania, anulowanie całości zamówienia).
REALIZACJA NIEPEŁNEGO ZAMÓWIENIA
1) W przypadku braku danego towaru w magazynie, Klient zostanie poinformowany na adres e-mail o problemach z realizacją zamówienia i dostępnych opcjach (np. częściowa realizacja, pełna realizacja, lecz związane z tym wydłużenie czasu oczekiwania, anulowanie całości zamówienia bez negatywnych skutków dla Klienta).
2) Jeśli Klient nie chce, by zamówienie cząstkowe było realizowane – zamówienie jest wycofywane bez negatywnych konsekwencji dla Klienta, a w razie dokonania przez niego płatności – kwoty uiszczone zostaną zwrócone.
SPOSÓB ODBIORU I CZAS REALIZACJI ZAMÓWIENIA
1) Dostawy towaru realizowane są jedynie na terenie Polski.
2) Zamówienie zostaje przekazane do realizacji w ciągu 1 dnia roboczego od jego złożenia.
3) Jeżeli wybrany towar jest dostępny, wysłany zostanie do Klienta w ciągu maksymalnie 10 (słownie: dziecięciu) dni roboczych od przekazania go do realizacji (zazwyczaj są to maksymalnie 4 dni robocze).
4) W przypadku wybrania jako formy płatności szybkiego przelewu lub płatności kartą kredytową (płatności za pośrednictwem Tpay.pl) – realizacja zamówienia rozpoczyna się po wpływie 100% należności za towar na konto podmiotu pośredniczącego, od tego też momentu należy liczyć termin, w ciągu którego towar zostanie przekazany kurierowi.
5) Dostarczaniem zamówień zajmuje się firma kurierska DPD - przewidywany czas dostawy to:
- 1 dzień roboczy od dnia następującego po nadaniu przesyłki (w przypadku DPD),
6) Sprzedający ponosi odpowiedzialność za dostarczenie zamówionego towaru do momentu jego doręczenia Klientowi.
FORMY PŁATNOŚCI ZA ZAMÓWIENIE
Wyboru płatności dokonuje Kupujący podczas składania Zamówienia. Kupujący może wybrać jeden z możliwych sposobów płatności:
- Za pobraniem: Zapłata następuje do rąk kuriera przy odbiorze przesyłki. Jest to jedyny sposób opłacenia przesyłki z dołu.
- Szybki przelew: Przelewy, które akceptowane są przez Tpay, to tzw. "szybkie przelewy". Po wybraniu tej formy płatności Klient zostaje przekierowany na stronę wybranego z listy banku, aby dokonać przelewu pieniędzy. Lista dostępnych sposobów zapłaty poprzez serwis PayU.pl znajduje się poniżej:
- Przelew tradycyjny: Sprzedający akceptuje również przelewy tradycyjne, po wybraniu tej formy płatności klient samodzielnie dokonuje przelewu bankowego na podany w zamówieniu numer konta. Numer konta bankowego na które dokonywane są ZAWSZE przelewy za zamówienia to: 61 1140 2004 0000 3902 7811 7903
UMOWA I TERMIN UMOWY
1) Informacje znajdujące się na stronach internetowych sklepu www.dekorwnetrz.pl nie stanowią oferty w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 roku Kodeks cywilny (tekst jedn. Dz. U. z 2014 r. poz. 121 ze zm.) (dalej jako "Kodeks cywilny").
2) Sprzedający zobowiązuje się do przekazania towaru kurierowi w terminie do 10 dni roboczych od złożenia zamówienia lub, w przypadku braku towaru, do poinformowania Klienta o braku towaru w takim terminie.
3) W przypadku, gdy deklarowany czas dostawy przekroczy ww. termin, należy bezzwłocznie przekazać odpowiednią informację Sprzedającego, z podaniem numeru zamówienia oraz terminu otrzymania towaru.
4) Całkowity termin realizacji zamówienia nie powinien przekroczyć 11 dni roboczych.
KOSZT DOSTAWY
- Koszt dostawy w sklepie www.dekorwnetrz.pl są zależne od wagi zamawianych produktów.
- Koszt dostawy zmienia się w zależności od rodzaju wybranego przewoźnika i formy płatności za zamówienie. W sklepie dostępne są dwie formy wysyłki na terenie kraju :
- Szczegółowy cennik wraz z informacjami o czasach dostawy dostępny jest w zakładce 'INFORMACJE O WYSYŁCE'
ZWROT ZAMÓWIENIA – odstąpienie od umowy
1) Klient ma prawo odstąpić od umowy bez podania przyczyny w terminie 14 dni od daty otrzymania towaru. W razie odstąpienia przez Klienta od umowy, umowa uważana jest za niezawartą, a wzajemne świadczenia Klienta i Sprzedającego podlegają zwrotowi.
2) Odstąpienie przez Klienta od umowy wymaga złożenia przez Klienta pisemnego oświadczenia o odstąpieniu od umowy. Można to zrobić m.in. poprzez wypełnienie wysłanego do Klienta wraz z zamawianym towarem formularza "Oświadczenie o odstąpieniu od umowy zawartej na odległość" zgodnego z załącznikiem nr 2 do ustawy z dnia 30 maja 2014 roku o prawach konsumenta (Dz. U. z 2014 r. poz. 827) (ściągnij dokument w PDF) i wysłania dokumentu do Sprzedającego przed upływem wskazanego powyżej 14-dniowego terminu. Klient jest uprawniony, ale nie zobowiązany do skorzystania z przedmiotowego wzoru. Klient może również przesłać swoje oświadczenie o odstąpieniu od umowy drogą mailową na adres poczty elektronicznej: kontakt@dekorwnetrz.pl
3) Z opisanego wyżej uprawnienia nie mogą skorzystać osoby, które nabywają dany towar w związku z prowadzoną przez siebie działalnością gospodarczą prosząc dodatkowo o wystawienie faktury VAT.
4) Oświadczenie o odstąpieniu od umowy oraz zwracany towar należy wysłać na adres:
eM3 Lab
ul. Walczaka 112 PORTIERNIA budynku SPARTHERM
66-400 Gorzów Wielkopolski
5) Klient zobligowany jest pokryć bezpośrednie koszty zwrotu rzeczy do Sprzedającego (tj. koszt odesłania towaru za pośrednictwem firmy kurierskiej, poczty bądź innej instytucji).
6) Pieniądze zwrócone zostaną Klientowi we wskazany przez niego sposób - na podany przez Klienta numer rachunku bankowego niezwłocznie.
7) Zwracany towar powinien być w stanie nienaruszonym i niezmienionym.
8) Klient ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości rzeczy będące wynikiem korzystania z niej w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy.
REKLAMACJA
1) Sprzedający dokłada wszelkich starań, aby oferowany przez sklep internetowy towar był wolny od wad oraz pełnowartościowy. Gdyby pomimo starań towar posiadał wady fizyczne lub prawne w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego bądź był niezgodny z umową, Klientowi przysługuje prawo do złożenia reklamacji.
2) W przypadku wadliwości zamówionego towaru, Sprzedający odpowiada z tytułu rękojmi za wadę fizyczną towaru, o ile została ona stwierdzona przed upływem dwóch lat od dnia wydania rzeczy Klientowi będącemu konsumentem.
3) Klient będący przedsiębiorcą utraci uprawnienia z tytułu rękojmi, jeśli nie zbadał rzeczy w czasie i w sposób przyjęty przy rzeczach tego rodzaju i nie zawiadomił Sprzedającego o wadzie, a w przypadku, gdy wada wyszła na jaw dopiero później – jeśli nie zawiadomił Sprzedającego niezwłocznie po jej stwierdzeniu.
4) W przypadku wady towaru, Klient zgłaszający żądanie powinien wskazać swe roszczenia przysługujące mu na mocy przepisów art. 560 i 561 Kodeksu cywilnego.
5) Istnieje możliwość zgłoszenia reklamacji m.in. poprzez wypełnienie wysyłanego do Klienta wraz z zamawianym towarem formularza "Zgłoszenie reklamacji".
6) Roszczenia wynikające z gwarancji, zgłoszenie reklamacji oraz reklamowany towar należy wysłać na adres:
eM3 Lab
ul. Walczaka 112 PORTIERNIA budynku SPARTHERM
66-400 Gorzów Wielkopolski
7) W przypadku braku danych niezbędnych do rozpatrzenia roszczeń dotyczących wadliwego towaru wynikających z rękojmi, Sprzedający niezwłocznie po zapoznaniu się z treścią żądania Klienta, zwróci się do Klienta o ich uzupełnienie.
8) W przypadku pozytywnego rozpatrzenia reklamacji Sprzedający wyśle do Klienta produkt pełnowartościowy (naprawiony lub nowy) w ciągu 14 dni od otrzymania reklamacji, a gdy okaże się to niemożliwe (np. wyczerpany nakład), zwróci Klientowi pełną kwotę.
9) W przypadku nie uwzględnienia reklamacji, towar zostanie odesłany Klientowi wraz z uzasadnieniem odmowy uwzględnienia reklamacji.
10) W sytuacji negatywnego rozpatrzenia reklamacji, jak również w przypadku dochodzenia przez Klienta roszczeń, Klient może rozwiązać spór bez udziału sądu powszechnego, korzystając z mediacji lub sądownictwa polubownego. W tym celu należy dostarczyć do instytucji, przed którą będzie toczyło się postępowanie, odpowiedni wniosek o mediację lub wniosek o rozpatrzenie sprawy przed sądem polubownym.
REZYGNACJA Z ZAMÓWIENIA
- Klient ma prawo do rezygnacji z zamówienia aż do chwili wysyłki towarów.
- Klient ma dwie możliwości aby skorzystać z ww. uprawnienia:
- należy wysłać maila na adres kontakt@dekorwnetrz.pl, z ważnością wysoką oraz zatytułować go: "Rezygnacja z zamówienia nr...". Rezygnacja z zamówienia będzie skuteczna tylko, jeżeli dotrze do sklepu przed wysyłką zamówionego towaru.
- kontakt ze sklepem internetowym pod numerem telefonu: (od pn. do pt. w godz. 8.00-16.00) bądź poprzez formularz kontaktowy, na witrynie sklepu online.
POSTANOWIENIA KOŃCOWE
1) Żadne z postanowień niniejszego regulaminu nie ma celu naruszenia praw Klienta. Nie może być również w ten sposób interpretowane, gdyż w przypadku niezgodności jakiejkolwiek części regulaminu z obowiązującym prawem Sprzedający deklaruje bezwzględne podporządkowanie się i stosowanie tego prawa w miejsce zakwestionowanego przepisu.
2) O zmianach regulaminu i ich zakresie Klienci będę powiadomieni drogą elektroniczną (na wskazany przy rejestracji adres e-mail). Powiadomienie zostanie wysłane co najmniej 30 dni przed wejściem w życie nowego regulaminu.
3) W sprawach nieuregulowanych niniejszym regulaminem stosuje się powszechnie obowiązujące odpowiednie przepisy prawne.
OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH
1) Wyrażenie przez Klienta zgody na przetwarzanie danych osobowych w rozumieniu ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (tj. z 2002 r. Dz. U. nr 101 poz. 926 z późn. zm.) jest dobrowolne, a brak tej zgody uniemożliwia wykonanie umowy i realizację zamówienia.
2) Dane osobowe Klienta są zbierane i przetwarzane w celu wykonania przedmioty umowy i realizacji złożonego zamówienia.
3) Klient może wyrazić zgodę na przetwarzanie w celach marketingowych swoich danych osobowych w rozumieniu ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (tj. z 2002 r. Dz. U. nr 101 poz. 926 z późn. zm.) i ich powierzenie podmiotowi trzeciemu w celu przekazywania Klientowi materiałów reklamowych oraz informacji o akcjach promocyjnych, marketingowych i prowadzącym sklep internetowy – eM3 Lab Mateusz Jedynak, w tym na przesyłanie Klientowi za pośrednictwem poczty elektronicznej newslettera.
4) Powierzone dane osobowe są przechowywane przy zachowaniu zasad oraz zabezpieczeń zgodnych z wymaganiami określonymi w obowiązujących w Rzeczpospolitej Polskiej przepisach prawa, takich jak:
- Ustawie z dnia 29.08.1997 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. Nr 101 z 2002 r. poz.926, z późn. zm.)
- Ustawie z dnia 18.07.2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. Nr 144, poz. 1204 z poźn. zm.)
- Rozporządzeniu Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 29.04.2004 r. w sprawie dokumentacji przetwarzania danych osobowych oraz warunków technicznych i organizacyjnych jakim powinny odpowiadać urządzenia i systemy informatyczne służące do przetwarzania danych osobowych (Dz. U. Nr 100, poz.1024)
5) Administratorem danych osobowych jest eM3 Lab Mateusz Jedynak, ul. Madrycka 7A/14, 66-400 Gorzów Wlkp, NIP 599 274 03 45, REGON 368101078. Zgodnie z ustawą o ochronie danych osobowych, podanie danych osobowych jest dobrowolne.
6) Użytkownik Serwisu wg nowych przepisów RODO z 25.05.2018 ma prawo w każdej chwili wymagać od Serwisu:
- prawa do bycia zapomnianym, czyli prawo do całkowitego usunięcia jego danych,
- uprawnienie do żądania przeniesienia danych, czyli przekazania ich bezpośrednio innemu, wskazanemu przez osobę fizyczną administratorowi,
- dostępu i wglądu w swoje dane.